Приклади проектів
Дизайн аплікації. Клієнт-«мільйонник», опубліковано менше доби тому. Вказано назву компанії – можна поресерчити.Подалося від 20 до 50 кандидатів — але ж ми, напевно, не можемо знати, їх 21 чи 49. Якщо в портфоліо є сильні релевантні кейси — чому б не податися?
3. Експертний лід, дизайн-ментор, консультант
Ця стратегія підійде для досвідчених senior, lead чи product дизайнерів.
Якщо у вас багато років досвіду за межами біржі не просто у малюванні, а в управлінні дизайн-командою, прийняття рішень на великих проектах, у створенні стратегій для дизайн-команд.
Ви входите в проект відразу як ментор, як консультант, як тренер. Раніше таких людей наймали в основному тільки в штат, а зараз стартапи та інші бізнеси охоче залучають таких експертів на парт-тайм, щоб прокачати конкретний напрямок, організувати активності за певним вектором, навести порядок, зняти частину роботи з СЕО. Можливо, оптимізувати процеси у відділі, провести рев'ю стандартів проекту тощо.
Тут можна і необхідно цілитися на довгострокові (від 3 місяців) договори з певною кількістю годин на місяць або місячним планом. Можна навіть розглядати фулл-тайм контрактну зайнятість у продукті чи проекті, наприклад, на рік.
Таким хлопцям та дівчатам часто відкритий шлях в enterprise talent cloud.
Приклади проектів
Вибрали стратегію. Що далі?
На цьому етапі має стати приблизно зрозумілим, хто ваші клієнти. Тепер подумайте над географією — з яких країн ви братимете проекти. Можна врахувати попередній досвід, якщо він є, або просто взяти більш розвинені країни.
Витративши ще пару годин, можна зробити ресерч і порівняльний аналіз, скільки відповідних вам проектів є на Upwork в яких категоріях, скільки з них клієнтів з хорошим рейтингом з обраних країн, і зрозумієте, скільки ви зможете приблизно заробити. Подивіться профілі інших фрілансерів, на яких проектах вони працюють/працювали — можливо, це теж наштовхне вас на щось. Якщо те, що ви бачите, вас влаштовує – починайте створювати профіль, завантажувати фотографію, проходити верифікацію та отримувати rising talent.
Поради дизайнерів
Марія Мірошніченко поставила кілька запитань дизайнерам, яких консультувала щодо виходу на майданчик — зараз у них Upwork є одним з основних джерел доходу.
Відповідають UX/UI дизайнери Ірина Пузир та Анастасія Лиходид.
Чи має сенс заходити дизайнеру з експертизою на апворк, враховуючи той факт, що їх там уже неміряно?
Анастасія: Звісно, має. Попит породжує пропозицію, а попиту так само непомірно. Особливо, на якісного та відповідального фахівця, яких, як я вважаю, на апварці не так багато. З кожним роком збільшується кількість діджитал продуктів (сайтів/мобільних програм, інтерфейсів для інших девайсів), а також попит на якісний дизайн брендів. Відповідно, більше роботи – більше виконавців необхідно. Також вважаю, що попит є на спеціалістів різних рівнів. Отже, дизайнер з будь-якого рівня експертизою буде затребуваний.
Ірина: Однозначно ТАК! І я живий цьому приклад) Усвідомлення цього факту було одним із моїх головних страхів, коли я лише починала роботу на апворк. Але, з іншого боку, роботи там також неміряно.
Яким має бути позиціонування, за рахунок чого і як можна виділитись серед усіх дизайнерів, як відрізнятися?
Ірина: Не відкрию жодного секрету: необхідно робити свою роботу на належному рівні, бути відповідальним, чітко дотримуватися термінів, тримати свої обіцянки перед клієнтом. Головне завдання – виділитися на етапі написання cover letter. Скласти його таким чином, щоб якісно відрізнятись від решти 20-50 претендентів. Тут дуже важливо показати свою експертність у питаннях, які цікавлять клієнта. Дуже круто, якщо клієнт надає посилання на свій сайт (якому потрібен редизайн, наприклад). Тут у нас з'являється можливість одразу проаналізувати все, вказати які зміни необхідні та обґрунтувати чому вони будуть вигідні для клієнта. Також важливо показати клієнту свою зацікавленість. Це можна реалізувати, поставивши уточнюючі додаткові питання.
Анастасія: Індивідуальне та відповідальне ставлення до кожного замовника/роботи. Відносишся до людини як і до всіх, так і ти для неї зіллєшся з натовпом. Вважаю, що потрібно відразу пропонувати вирішення його проблеми, і вперто думати не про себе, а про успішне та вигідне для двох сторін виконання завдання. Тобто не лити воду про те, як багато ти вмієш і міг би зробити для нього, а відразу пропонувати, як ти міг би свої навички застосувати для завдання замовника. І звичайно, відповідальність: скільки є історій про зниклих фахівців (які не виходять довго на зв'язок, або не ставлять якихось термінів, або навпаки зривають вже поставлені), от і у клієнтів з'являються страхи. Потрібно адекватно оцінювати обсяг, одразу розставляти всі крапки по дедлайнах, обговорювати всі нюанси, і дотримуватися вище обумовленого. Так, із завданням будь-якої складності ви вже станете таким, що виділяється. І, напевно, варто додати, що потрібно визначити свій напрямок, в якому ви безумовно спеціаліст, і шукати завдання саме в ньому, але й при цьому вміти/вивчати суміжні напрямки з дизайну.
З яким цінником можна знайти проекти з дизайну на апворк?
Анастасія: Думаю абсолютно різні, але я більше орієнтуюсь на hourly оплату. Тому розцінюю з цього погляду. Можна знайти проекти як за $5/h, так і за $60+/h.
Ірина: Абсолютно з різним) починаючи від «хочу дизайн всього сайту за 50$» до проектів з погодинною ставкою в 100$ та вище. Особисто я орієнтуюсь на проекти 20-30 $ / год.
За рахунок чого вам вдалося отримати перші проекти на апворк, поділіться вашим досвідом?
Ірина: За рахунок якісного відбору проектів. Я подавалася тільки на ті проекти, де я була 100% упевнена в тому, що впораюся. І вже у cover letter намагалася пропонувати клієнту якісь рішення, обґрунтовуючи їх.
Анастасія: Так вийшло, що я взяла проект із першого ж свого біда, але там був конкурс дизайнерів. Клієнт спочатку шукав трьох і за підсумком хотів обрати одного для роботи. У мене це вийшло і ось як 1,5 року я співпрацюю з цим клієнтом. Вдалося отримати якраз за тими пунктами, що я описала вище — індивідуальний підхід, відповідальність, спеціалізація в одному напрямку та готовність взяти інші завдання в будь-який момент (наприклад я дизайнер інтерфейсів, але й виконувала завдання з ілюстрації, логотипів, анімації - якщо це було необхідно в рамках моєї роботи), так само думаю, варто тут додати це - роби трошки більше ніж тебе просять. Щоразу коли я закінчую певний обсяг, я записую 5-хвилинну відео-презентацію, де розповідаю про виконану роботу і як я прийшла до кінцевого рішення, або якщо роботи було багато прошу зателефонувати з клієнтом. Тобто він цього і не просив від мене, але йому було дуже важливо, що я роблю трохи більше, ніж він описував у задачі.
Марія Мірошніченко, Олег Томенко
Більше по темі:
Як отримати більше відповідей на Upwork у 2023 (з прикладами)
Огляд інструменту Leadfeeder для b2b лідогенерації
Секрети автоматизації в Linkedin (безкоштовний вебінар)
Linkedin Lead Generation: тригодинний майстер-клас
Інсайти b2b лідогенерації з німецького ринку