Контент-маркетинг для IT-компанії: що я робив і як

  • Illustration

    Олег Томенко

З моїми кліентами MageCloud ми вирішили попрацювати з контентом не тільки як частиною inbound активностей, а ще й для lead nurturing, та й для сейлз команди було б вкрай важливо мати матеріали для роботи з потенційними кліентами.
Я зробив просту контент воронку: awareness - consideration - decision.


Аналіз конкурентів та контент-план


MageCloud працює в ніші e-commerce розробки. Тобто це вкрай конкурентна сфера, де багато чого уже зроблено, тож найперше я проаналізував конкурентів, щоб подивитись, по яким ключовикам ранжуються їхні вебсайти, що вони роблять по контенту, і що в них працює, а що ні.
По-перше, ми йдемо до клатчу у розділ e-commerce development, беремо список конкурентів, і за допомогою SeoQuake групуємо їх за рейтингом Alexa Rank. Беремо перші 10, наприклад.
MageCloud працює в США, Великій Британії, Данії, то ж я оцінював ще й локальних провайдерів по регіонам.
У мене з'явився фінальний шортліст, і по кожній з компаній я зробив невеличкий аналіз за допомогою SemRush.
Більш детально – на відео (англійською).


У моєму аналізі я дивився на volume, keyword difficulty, і на ті теми, які було б актуально висвітлити з огляду на експертизу компанії. Таким чином, я назбирав такого плана шортліст.

шортліст


Потім ми пішли на брейншторм з сейлз-командою, щоб їхній фідбек допоміг мені трансформувати шортліст в контент план. 

брейншторм з командою


Ось така в мене вийшла воронка. 

воронка контент плану


Для стадії awareness я взяв популярні пошукові запити, де можна конкурувати за органіку. Для consideration я теж заюзав пошукові запити, але більш вузькі, з тих, що цікавлять потенційних кліентів, про що вони говорять і що питають на дзвінках з сейлзами. Для decision – фідбек від сейлз команди, що цікаво клієнтам, і також кейси.
Шматочок контент-плану:

контент-план


Та замало той план створити, ще треба й написати усе це.Я найняв для клієнта копірайт агенцію, ми узгодили план, терміни, символи і почали роботу.
Окрема тема контенту – то Denmark локація. То ж довелося знайти датського нейтів копірайтера, я зробив це через локальну фб-групу фрилансерів.
Magecloud має окремий вебсайт на датському, сейлза з Данії, сайт оптимізований для Данії, і там насапмеред зовсім інші топіки і запити. Звісно, частину топіків я взяв з інгліш версії, але частину довелось робити виключно для датської локалі.
Також, Magecloud вже мали багато контенту, але більшість була застаріла та не дуже якісна, то ж ми взяли найбільш популярні по візитам статті, та трішкі їх оживили, і також перевели на датський.


Case Studies


Усі приклади робіт у компанії були тільки базові: кліент, назва, пара фраз, фото і все. Я наголосив на тому, що потрібно нормально росписати кейси.Перша реакція: "Та ми ж нічого такого не робимо". По факту, компанія працює з топовими e-commerce магазинами, наприклад, в Британії.
То ж якщо ви читаєте це, і вважаєте, що вам також нема чого сказати і показати у кейсах – у 90% ви помиляєтесь. Пінганіть мене, і я вам дам фідбек, як це можна подати.
Ще одне: у мене була своя IT outsource компанія, і я пречудово знаю, скільки ефорту треба від команди, щоб зробити хоча б 3-4 кейси. При цьому дуже багато компаній, які роблять реально круті проекти, не роблять кейси, бо не можуть розпочати. Якщо ви така компанія, напишіть, може, я зможу вам допомогти.
Але повертаємось до кейсів. Щоб зробити кейси, у мене був наступний план:
1. Обрати найкрутіші проекти, узгодити з СЕО.2. Поспілкуватися с PM'ом кожного проекту, переглянути деталі, борди, задачі.3. Зідзвонитися з клієнтом, щоб взяти у нього фідбек.4. Написати самотужки драфт кейса, дати на фікс копірайтеру.5. Зробити ТЗ для дизайнера, щоб він зібрав макет в Фігмі.6. Узгодити макет і текст з кліентом, якщо у нього буде бажання.7. Надіслати сторінку на прод.
PM – людина, яка постійно зайнята, і не кожен ПМ може круто росказати про проект. В MageCloud мені з цим пощастило.
Дивно, але більшість з клієнтів були згодні зіздвонитись. У мене був свого роду сценарій, і з кожним клієнтом я розмовляв приблизно годину. Я дізнався багато про бізнес кожного, про їхні історії, задачі та плани. Про роботу з MageCloud, про метрики та показники бізнесу.


Для самих сторінок я вибрав типове розташування секцій:
1. Розширена назва проекту (наприклад The breakthrough B2B2C wedding marketplace on Magento 2)2. Клієнт, команда, технології, тривалість проекту. Оскільки майже усі кліенти компанії – великі стори з великим обсягом трафіку, я ще вирішив додати туди traffic size.3. Проблема, задача, з чим прийшов клієнт.4. Рішення, що було зроблено і як.5. Відгук клієнта (текст або відео).6. Контакт-форма
Загалом, кейс стаді має бути цікавим. Потенційному клієнту цікаво, як саме ви вирішуєте подібні задачі, як ви мислите, які підходи використовуєте. Зрозуміло, що є різні проекти і різні клієнти, і різні НДА, але є необхідний мінімум – показати, з чим прийшов клієнт, що йому зробили і як то допомогло.
Я також не вважаю, що потрібно усе показувати, має бути місце для інтриги.
Темплейти, які ми зробили:

темплейти кейсів


Таким чином, ми зробили контент-маркетинг на мінімалках: зробили мінімально необхідну кількість, аби працювати з лідами, аби потестувати, по яким кейвордам можна пробувати попадати на перші позиції. 
Але, звісно, це тільки початок, і якщо працювати з контентом, то має бути довга історія.
Потрібен контент-маркетинг або кейс стаді? Напишить мені на .moc.oknemotgelo%40gelo


Більше по темі:
Типові помилки у побудові маркетингу IT-компанії (відео)


#StandWithUkraine

Support the Ukrainian Armed Forces during the Russian invasion